VE VOLBÁCH DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU VOLTE ČÍSLO

32!

Do Evropského parlamentu
zvolme Moravana

Europoslanci jsou zástupci nejen španělského nebo belgického národa,
ale také národa Katalánců, nebo Vlámů

Do Evropského parlamentu zvolme Moravana

Sčítání lidu 2021 - referendum o Moravě

Čim víc občanů ČR se přihlásí k moravské národnosti,
tím větší šance bude k obnově územně správní identity Moravy

Sčítání lidu 2021 - referendum o Moravě

Česká a Moravská Federativní Republika

Usilujeme o proměnu unitární České republiky ve federaci
dvou rovnoprávných národů Čechů a Moravanů

Česká a Moravská Federativní Republika

Tomáš Ingr - předseda strany Moravané

Hájíme zájmy obyvatel Moravy!

Tomaš Inger

Petr Bystřický - místopředseda strany Moravané

Morava patří na mapu Evropy!

Petr Bystřický

Jiří Pernes - kandidát č. 3 do EP

V Evropském parlamentu budeme hájit

právo Moravy a Moravanů na sebeurčení.

Petr Bystřický
   

Moravané k dalšímu financování metra


Strana Moravané protestuje proti záměru premiéra Sobotky vyčlenit část státního rozpočtu pro budování další linie metra v Praze. Sobotka to prohlásil pouhý týden poté, co jsme se dozvěděli, že opět nebude dostavěna dálnice Brno – Vídeň. Domníváme se, že jde o výsměch obyvatelům Moravy a Slezska, kteří stavbu pražského metra budou muset dotovat. Skutečně je správné, aby občané zanedbávaných regionů s podprůměrnými mzdami a nadprůměrnou nezaměstnaností hradili dopravní komunikaci v osmém nejbohatším regionu EU?

V Praze už jsou tři linie metra, Brno nebo Ostrava nemají ani jedinou. Připomeňme jen, že pouze v Evropě je 17 měst s méně než 400 tisíci obyvateli – tedy velikostí srovnatelných s Brnem a Ostravou – která metro mají. Stát přitom na výstavbu podzemní dráhy v Brně a Ostravě nemíní dát ani korunu a stejně tak vláda nehodlá přispět na obnovu jedinečné úzkorozchodné tramvajové sítě spojující Ostravu s Bohumínem, Karvinou, Orlovou a Michálkovicemi, která byla vybudována v dobách, kdy Morava a Slezsko byly samosprávné země, a kterou potom zničili komunisté. A to ani nemusíme připomínat, že stále chybí silniční obchvaty v Břeclavi, Strážnici, Bruntále, Třebíči, Olomouci, Šternberku, Telči, Boskovicích, Třinci, Uherském Ostrohu, Přerově, Veselí na Moravě, Valašském Meziříčí, Krnově, Znojmě, Hlučíně, Luhačovicích, Dolním Benešově, Vizovicích, Bystřici nad Pernštejnem, Otrokovicích, Svitavách, Žďáru nad Sázavou, Karviné, Velkém Meziříčí nebo Dačicích – a to uvádíme jen větší sídla. Často jde o trasy mezinárodního významu a takovými Vizovicemi každý den projede deset tisíc automobilů.

Postoj současné – ale nejen té současné – vlády znovu ukazuje, že pro české mocipány jsou obyvatelé Moravy a Slezska občany druhé kategorie. Je zřejmé, že se to nezmění, pokud zůstane zachován současný systém, kdy se vše rozhoduje v Praze. Obce i kraje jsou příliš slabé, takže změnu může přinést jen obnova zemského uspořádání, jehož pozitiva může vidět každý, kdo překročí hranici Německa či Rakouska. Pokud by tento tradiční a ověřený systém byl u nás obnoven, podle údajů Světové banky by veřejné rozpočty ušetřily 75 miliard korun ročně. Za tyto peníze by bylo možné během dvou let postavit metro v Ostravě a Brně o celkové délce linek 35 km a všechny chybějící silniční obchvaty, které jsme zde uvedli.